کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

حمایت فوری کاخ سفید از اهانت کنندگان به حریم سید الشهدا(ع)

در پی اهانت بی شرمانه جریان فتنه به ساحت حضرت اباعبدالله(ع) و دیگر مقدسات ملت و حرمت شکنی این جریان در روز عاشورای حسینی، کاخ سفید بلافاصله به حمایت از این افراد و رفتار وقیحانه آنها پرداخت.
در حالی که پس از اعلام اخبار هتک حرمت جریان فتنه به مقدسات اندوهی دو چندان قلب های مردم عزادار را فرا گرفته، آمریکا و دیگر کشورهای غربی گستاخانه به حمایت از این رفتار تحمل ناپذیر فتنه گران پرداخته و نظام اسلامی را به سبب برخورد با آنها محکوم کردند!
به گزارش خبرگزاری آ سوشیتدپرس، «مایک همر» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، رویدادهای روز یکشنبه در ایران را برخورد ناعادلانه دولت با شهروندان در ابراز مسالمت آمیز خواسته های خود نامید که طی آن دست کم پنج تن و از جمله خواهرزاده یکی از رهبران مخالفان کشته شدند.
وی همچنین افزود: حکومت از طریق وحشت و خشونت، به دور از عدالت است. خبرگزاری رویترز نیز با انتشار متن اظهارات مایک همر از قول او نوشت که ایالات متحده، در کنار تظاهرکنندگان قرار دارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «تاریخ و امید، با کسانی همراه است که به گونه مسالمت آمیز، در پی کسب حقوق جهانی خود هستند. ایالات متحده نیز در این زمینه با تاریخ همسو و همراه است.»
در همین حال شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار هم در خبری فوری اعلام کرد: دولت فرانسه نیز سرکوب خشونت بار تظاهرات مخالفان دولت در ایران را محکوم کرد و خواستار راه حل سیاسی برای حل بحران داخلی ایران شد.
در این بیانیه آمده است که فرانسه دستگیری ها و خشونت خودسرانه علیه معترضان عادی را محکوم می کند.
در بیانیه وزارت خارجه فرانسه اضافه شده که به دنبال اصرار مخالفان بر ادامه اعتراض ها و همچنین تشدید سرکوب ها، فرانسه خواستار یک راه حل سیاسی در ایران است.
وزارت امور خارجه ایتالیا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در پی خشونت های روز یکشنبه در ایران، ایتالیا خواستار احترام به حیات انسان ها و برقراری گفت وگو بین دولت و نیروهای مخالف در این کشور براساس احترام به حقوق بشر شده است.
این کشورها البته در بیانیه های خود، گذشته از نادیده انگاری اهانت جریان فتنه به مقدسات، کوچکترین اشاره ای به تخریب ها و خسارات وارده به اموال عمومی از سوی این افراد نکرده و با کمال تعجب رفتار آنها را مسالمت آمیز توصیف می کنند.
استقبال گسترده رسانه های خارجی از بیانیه وقاحت آمیز مهدی کروبی نیز وجه دیگری از این اعلام حمایت همه جانبه نسبت به گستاخی های جریان فتنه است.
در همین رابطه آسوشیتدپرس گزارش داد: یک رهبر مخالف ایران کشتار معترضان را در مراسم روز عاشورا محکوم کرد.
این خبرگزاری افزود: مهدی کروبی با قراردادن بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد چگونه دولت توانست خون مردم خود را در روز مقدس عاشورا بریزد؛ حتی رژیم سابق شاه به این روز مقدس احترام می گذاشت.
تصویرسازی فتنه انگیزان در روز عاشورا هم که البته یکی از اصلی ترین اهداف این جریان در برپایی چنین غائله ای بود، خوراک تبلیغاتی قابل توجهی را در اختیار این رسانه ها به منظور محکوم کردن نظام اسلامی قرار داد.
در همین خصوص شبکه تلویزیونی یورونیوز با نشان دادن تصاویر متعددی از درگیری های تهران گفت: برخلاف ممانعت خبرنگاران خارجی از پوشش خبری تحولات و ناآرامی های ایران، تعداد بسیار زیادی عکس و فیلم بر روی سایت های اینترنتی قرار گرفته است که حاکی از درگیری های خشونت آمیز میان معترضان و نیروهای انتظامی و شبه نظامیان بسیج بوده است.
این خبر نشان دهنده هماهنگی کامل میان آشوبگران و رسانه های خارجی برای اجرای پروژه ای است که می توان آن را «تصویرسازی» آشوب خواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد