کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

انتخابات ریاست مجلس هشتم با یک کاندیدای اصولگرا برگزار می‌شود

پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم و پیروزی قاطع اصولگرایان در کسب اکثریت کرسی های مجلس آتی، مهمترین موضوعی که در دستور کار اصولگرایان قرار دارد، انتخاب اعضاء هیأت رئیسه مجلس هشتم است. آخرین گزارش های دریافتی حکایت از آن دارند که اصولگرایان بدون آنکه گزینه های متعدد را برای ریاست مجلس در صحن علنی مطرح نمایند، گزینه مقبول خود را در مجمع عمومی اصولگرایان مجلس هشتم که با حضور همه نمایندگان اصولگرا برگزار خواهد شد، انتخاب نموده و از همان گزینه در صحن علنی مجلس حمایت خواهند کرد. اجازه بدهید با هم این خط خبری را مرور کنیم.

 

انتخاب هیأت رئیسه مجلس در درون اصولگرایان نهایی می شود : دکتر علی لاریجانی گفت:انتخاب ریاست مجلس مکانیزم خاص خود را دارد، تمام تلاش ما این است که هیات رئیسه به صورت دمکراتیک انتخاب شود. در درون اصولگرایان این تصمیم در مورد ریاست مجلس نهایی می شود و بعد این مجلس است که باید انتخاب کند. رئیس هیأت مدیره فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم که روز گذشته در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزارت کشور با خبرنگاران سخن می گفت ضمن اعلام این مطلب افزود: طبق معمول در فراکسیون اصولگرایان همه هیات رئیسه مورد بررسی قرار می گیرند و با دموکراسی هم رای می دهند، این موضوع مسئله نادری نیست و همیشه متعارف بوده است. وی تاکید کرد: من به شخصه بر روش دمکراتیک در اداره مجلس اعتقاد دارم. لاریجانی مجلس را مظهر دمکراسی دانست و گفت: باید تمام آرزوهای دمکراسی کشور در مجلس متمرکز شود. خبرنگاری از منتخب مردم قم در مجلس هشتم، درخصوص احتمال سوال مجلس از رئیس جمهوری درباره تغییرات در کابینه سوال کرد که لاریجانی در پاسخ گفت: با این کارها به شدت مخالف هستم. در شرایط فعلی به همگرایی و وحدت نیاز داریم و اینگونه اقدامات متناسب با شرایط امروز کشور نیست.

نظر جلسه عمومی اصولگرایان ملاک کاندیداتوری در صحن علنی مجلس است : روابط عمومی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دکتر حداد عادل با تاکید بر لزوم مشارکت عامه نمایندگان اصولگرا در فرآیند انتخاب هیئت رئیسه بویژه رئیس مجلس، تاکید کرد بهترین گزینه، واگذاری تصمیم گیری به مجمع عمومی اصولگرایان است. روابط عمومی مجلس شورای اسلامی سپس تاکید کرد دکتر حداد عادل آمادگی خود را برای حضور در جلسه عمومی اصولگرایان و طرح مستقیم نقطه نظرات خود با نمایندگان اعلام و تاکید می نماید نتیجه رای نمایندگان برای ایشان ملاک کاندیداتوری و یا عدم کاندیداتوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

اصولگرایان برای ریاست مجلس فقط یک کاندیدا دارند : یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: اصولگرایان برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس سازوکاری تعریف کرده اند و در صحن علنی مجلس یک کاندیدا بیشتر برای ریاست قوه مقننه نخواهند داشت. محسن کوهکن با بیان این مطلب، افزود: آن مسئولیتی که در پنج شنبه گذشته به جمعی سپرده شد، آن جمع به سازوکاری دست یافته اند که مورد تفاهم و اجماع بوده است تا در صحن علنی فراکسیون اصولگرایان یک کاندیدا برای ریاست مجلس داشته باشد. این عضو کمیسیون اصل 90 همچنین اظهار داشت: مجموعه صحبت هایی که شده به سمت و سوی تفاهم و تعامل بیشتر پیش می رود، به خصوص این تعامل در مورد ریاست مجلس بیشتر است.

نظرات 2 + ارسال نظر
علی آخوندزاده سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 12:18 ب.ظ http://www.kimia.blogfa.com

حاج آقا تهرانی را می شناسید؟ خوشحالم که با این که هنوز سنی ندارم اما در مجلس هفتم هم از اصولگرا هم از اصلاح طلب و این دوره هم از اصولگرا(حاج آقا تهرانی)آشنا و دوست صمیمی دارم. توی این نماینده ها با تقوا تر از حاج آقا پیدا نمی شود . اگر اسم من را بگویید خوب من را می شناسد . تو هیأت "ثارالله" که بود هر جلسه کنار منبر از همه جلوتر می نشستم و ایشان هم همیشه به من لطف داشتند و هر وقت کاری داشتند به من می سپردند. همشهری من هم هستند . لهجه ی شیرین یزدی هم ته کلامشان پیدا می شود. کاری به مسائل سیاسی نداریم اگر قرار بود بین این ها از همه با تقواتر را انتخاب کنیم یقیناً حاج آقا تهرانی بهترین گزینه بود.

علی آخوندزاده سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 12:24 ب.ظ http://www.kimia.blogfa.com

شما با حاج آقا ارتباط نزدیک دارید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد