کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

آمار خودکشی سربازان آمریکایی بیشتر از کشته‌های جنگ عراق است

 امریکا نابود است

مرکز مطالعات روانشناسی دانشگاه مریلند آمریکا فاش کرد، آمار سربازان آمریکایی که پس از پایان ماموریت خود در جنگ عراق دست به خودکشی زدند بیشتر از شمار سربازان کشته شده ارتش آمریکا در خاک عراق است. به گزارش فارس به نقل از روزنامه سوری "تشرین"، "توماس انسیل" مدیر مرکز روانشناسی دانشگاه مریلند آمریکا که مسئول تحقیق درباره بیماری‌های روانی و صدمات روحی سربازان بازگشته از جنگ عراق بود گفت، این تحقیق ماه‌ها به طول کشیده و با دقت و ظرافت تمام انجام شده و طرف‌های دولتی متعددی از جمله وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) در تهیه آن همکاری کردند.

این مرکز مطالعاتی اعلام کرد، شمار سربازانی که پس از بازگشت از جنگ عراق دست به خودکشی می‌زنند بیش از تعداد سربازانی است که از زمان آغاز اشغالگری آمریکا در عراق کشته شدند. این مرکز مطالعاتی معتبرترین طرف دولتی آمریکا در زمینه روانشناسی است.

پنتاگون در واکنش به نتایج این تحقیق اعلام کرد به مساله خودکشی سربازان بازگشته از جنگ عراق توجه شدیدی شده است.
"دانا پرینو"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از تایید یا رد کردن نتایج تحقیق این مرکز مطالعاتی خودداری کرد. نتایج تحقیقات چندی پیش وزارت دفاع آمریکا نیز نشان داد سربازانی که در ماموریتهای عراق و افغانستان شرکت کرده اند، تا چند ماه پس از بازگشت در معرض خطر خودکشی قرار دارند.

نتایج این تحقیق که از سوی اداره کهنه سربازان پنتاگون انجام شده بود، نشان داد دستکم 283 نفر از کهنه سربازان آمریکایی که از سال 2001 تا پایان سال 2005 در افغانستان خدمت کرده‌‌اند، پس از اتمام ماموریتشان دست به خودکشی زده‌اند. آمار کل کشته های ارتش آمریکا در این دو جبهه حداقل چهار هزار و 227 نفر بوده که سه هزار 840 نفر مربوط به عراق و 387 نفر مربوط به افغانستان بوده است. 28 هزار نفر نیز مجروح شده اند که سه هزار نفرشان متحمل صدمات جدی شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد