کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

مشایی از کیهان شکایت کرد

اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی با تقدیم شکوائیه ای به دادستان تهران، از کیهان شکایت کرد.

در ستون اخبار ویژه کیهان 87.2.1 با عنوان «درخواست استفاده از عامل سیا» متن بخشنامه یکی از مشاوران وزارت علوم چاپ شده بود که در آن از رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور خواسته شده بود از آقای هوشنگ امیراحمدی [جاسوس سیا] برای فعالیت ها و پروژه های تحقیقاتی استفاده کنند.

کیهان با اشاره مستند به سوابق هوشنگ امیر احمدی، عامل سیا که ساکن آمریکاست و مصاحبه ها و نوشته های او علیه جمهوری اسلامی ایران، پرسیده بود اولاً چه کسی این عامل سیا را به ایران دعوت کرده است و ثانیاً چرا قائم مقام وزیر علوم در همکاری های علمی و بین المللی به دانشگاه ها و مراکز علمی توصیه کرده است که با این عامل شناخته شده «سیا» همکاری علمی و تحقیقاتی کنند؟ و اما، کیهان با توجه به این که آقای مشایی ریاست «شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور» را برعهده دارد از وی با عنوان دعوت کننده هوشنگ امیر احمدی یاد کرده و خواستار توضیح ایشان شده بود.

آقای مشایی در پاسخ به چند سطر از خبر کیهان که مربوط به ایشان بود پاسخی در3 صفحه 4A فرستاد و حال آن که مطابق قانون مطبوعات جوابیه بایستی حداکثر دو برابر مطلب درج شده باشد ولی کیهان به خاطر حفظ حرمت رئیس جمهور جوابیه 3صفحه ای مشایی را بدون کم و کاست چاپ کرد و در ذیل آن با اشاره به ریاست نامبرده بر شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور از وی خواسته بود کمک کند تا دعوت کننده این عامل «سیا» به ایران شناسایی شود.

حالا آقای مشایی که ظاهراً از حرمت گذاری کیهان به رئیس جمهور و درج پاسخ سه صفحه ای خود در کیهان به اشتباه افتاده از کیهان شکایت کرده که چرا وی را برای کمک به شناسایی مقام دولتی دعوت کننده از جاسوس «سیا» ترغیب کرده است!

گفتنی است خبر موثق کیهان از سفارش یک مقام برجسته دولتی به وزارتخانه های اطلاعات و خارجه برای ایجاد تسهیلات ورود هوشنگ امیراحمدی به ایران حکایت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد