کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

وارد کنندگان پرتقال اسرائیلى تحت تعقیب قرار گرفتند

وزارت بازرگانی با واردکنندگان کالاهای غیرمجاز برخورد می کند. پلمب چندین سردخانه بخش خصوصی که اقدام به نگهداری پرتقال های اسرائیلی کرده اند نشان از دقت و سرعت عمل وزارت بازرگانی دارد.

محمدصادق مفتح معاون وزیر بازرگانی در جمع خبرنگاران درباره  ورود و توزیع پرتقال با برند اسرائیل گفت: بازرسان این وزارتخانه هر واحد صنفی را که این پرتقال ها را توزیع کنند پلمب خواهد کرد. وی در عین حال یادآور شد: طبق برنامه چهارم توسعه، واردات هیچ کالایی نیاز به اخذ مجوز ندارد و بعید می دانم این پرتقال ها از مبادی رسمی وارد کشور شده باشد.

مفتح گفت: اگر کسی بتواند ثابت کند این پرتقال ها از مبادی رسمی وارد کشور شده جایزه دریافت می کند.

نظام توزیع

مفتح در ادامه این گفت وگو خاطر نشان کرد: با عملیاتی شدن طرح اصلاح نظام توزیع، امسال کشور شاهد نقطه عطفی در نظام توزیع خواهد بود. وی افزود: این طرح در چندین مرحله اجرا می شود که توزیع روغن نباتی  و مواد دخانی تا پایان اردیبهشت ماه اصلاح و ساماندهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام توزیع موجب ایجاد شفافیت در توزیع کالا و ممانعت از هرگونه توزیع غیرمجاز می شود، گفت: کالاها در سیستم شبکه توزیع در دو مرحله و دوره شش ماهه ساماندهی می شوند.

وی از انواع روغن نباتی، ماکارونی، صنایع شوینده و آرایشی، سلولزی، نوشابه های گازدار، آبمعدنی و انواع محصولات دخانی به عنوان کالاهایی که در مرحله اول شبکه توزیع ساماندهی می شوند نام برد.

مفتح ادامه داد: از این هفته با فراخوان از سه عنصر اصلی حوزه پخش (بنکدار، تولیدکننده و شبکه پخش) بخش نخست کار آغاز می شود.

وی با تصریح بر اینکه محدودیتی برای دادن مجوز وجود ندارد افزود: متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط و استانداردهای لازم، نرم افزارهای مورد نیاز را دریافت می کنند.

معاون وزیر بازرگانی همچنین گفت: در زمان حاضر نظام توزیع در سه نوع کالا همچون آرد، شیر یارانه ای و کالاهای کالا برگی (مانند روغن، شکر و برنج) ساماندهی شده و مدت زیادی است که امکان رهگیری این کالاها وجود دارد.

به گفته وی، براساس مصوبه هیئت وزیران سه گروه تولیدکننده یا وارد کننده، بنکدار و واحدهای صنفی دارای مجوز در طرح اصلاح نظام توزیع کشور قرار می گیرند و هرگونه فعالیت پخش و توزیع خارج از این شبکه غیرقانونی بوده و متخلفان به تعزیرات معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه تامین کنندگان موظف هستند کالای مورد نیاز خود را در قالب این شبکه تهیه کنند یادآور شد: تولیدکنندگان و واردکنندگان موظف به توزیع کالای خود از طریق شرکت های پخش هستند. هرگونه توزیع خارج از شبکه کاری اصناف تخلف محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد